איך פותחים בלוג מקצועי בחינם ? –7 שלבים להצלחה שלך ! - Weblogs

"תאמין שאתה יכול ואתה כבר בחצי הדרך לשם" – תאודור רוזוולט

איך לגרום לגולשים להישאר בבלוג

איך לגרום לגולשים להישאר בבלוג שלך יותר זמן?

מחקרים אחרונים מראים כי 70%-96% מן המבקרים בבלוג שלך, לעולם לא יחזרו לגלוש בו פעם נוספת. לכן, חשוב מאוד לנסות ולשמר את הגולש כמה שיותר זמן בבלוג ולגרום לו להבין שכדאי לו לחזור אליו פעם נוספת בעתיד.

אם אתה מנהל אתר מכירות או אתר תדמיתי, שימור הגולש באתר הוא חשוב הרבה יותר מכיוון שכלל שתשאיר את הגולש יותר זמן באתר – הסיכוי שתמיר אותו ללקוח גדל בצורה משמעותית.

איך לגרום לגולשים להישאר בבלוג

3 דרכים להשאיר את הגולשים יותר זמן בבלוג שלך

אם אתה רוצה להגדיל את כמות הגולשים באתרך, כדאי ליישם את 3 הדרכים הבאות:

  • תוכן חזותי – השיטה הפשוטה ביותר להשאיר את הגולש יותר זמן בבלוג היא פשוט לשלב אלמנטים ויזואליים (תמונות או קטעי וידאו) בתוך עמודי הטקסט שלך. היום יש הרבה מאוד מאגרי תמונות בחינם או בתשלום אשר מאפשרים לך לרכוש או להוריד תמונות, וידאו ואודיו לבלוג שלך. לדוגמא, אתר תאמונה הוא מאגר תמונות שכבר סקרתי בעבר אשר מכיל תמונות יהודיות, תמונות חגים (תמונות של פורים, פסח, ראש השנה וכדומה), תמונות מתפללים, תמונות רבים ועוד אינספור תמונות מעולם התוכן הדתי והחרדי.
  • קריאה לפעולה – כל עמוד או פריט תוכן בבלוג שלך חייב לכלול קריאה לפעולה (Call To Action) ברורה אשר מובילה את הגולש למה שאתה רוצה שהוא יעשה בבלוג. למשל, מומלץ ליצור קריאה לפעולה אשר תשכנע את הגולש להשאיר את הפרטים שלו ולקבל ממך ניוזלטר או עדכונים עתידיים מהבלוג.
  • תוכן קל לקריאה – חשוב מאוד להקפיד על עקרונות כתיבה נכונה לאינטרנט. להבדיל מקוראי עיתון יומי או מגזין, הגולשים ברשת האינטרנט בעיקר סורקים את העמוד ומתעמקים בו רק כאשר הוא רלוונטי או חשוב להם במיוחד. לכן, מומלץ לייצר תוכן אשר בנוי בצורה קלה לסריקה וקריאה על ידי שימוש בכותרות משנה, רשימות, פסקאות קצרות וכדומה.

לסיכום, ככל שהגולשים ישארו יותר זמן בבלוג, באתר או בחנות הוירטואלית שלך – הסיכוי שהם יחזרו, ירשמו או יקנו ממך משהו גדל בצורה משמעותית. אני בטוח שאם תיישם את השיטות הנ"ל תוכל לצפות ביותר ויותר גולשים שחוזרים לקרוא ולצרוך ממך תוכן ייחודי, מקורי ועשיר פעם אחר פעם.

מאגרי תמונות לבלוגים ברשת

מאגרי תמונות לבלוגים ברשת

מחפש תמונות יפות לבלוג, לקמפיין או לפוסט החדש שלך? –לא משנה אם אתה מנהל בלוג, מקדם או משווק בקמפיינים בפייסבוק, מאגרי התמונות הם כלי חובה בארסנל הכלים שלך.

במאמר זה אסקור מספר מאגרי תמונות שיכולים לעזור לך באיתור תמונות כמעט על כל נושא שבעולם.

מאגרי תמונות לבלוגים ברשת

לשמחתנו, ניתן למצוא היום לא מעט מאגרי תמונות מקצועיים אשר מאפשרים לשתף וליצור יצירות מן התמונות בחינם או לאחר תשלום סמלי של 1$-2$ לכל תמונה.

מאגרי תמונות לבלוגים ברשת

הנה כמה מאגרים שווים שיכולים לשמש אותך במהלך כתיבת בלוג אישי או מסחרי:

  •  LibreShot – מאגר התמונות של LibreShot מנוהל ופותח על ידי מרטין וורל, צלם מקצועי אשר החליט לשתף את עבודותיו עם קהילת האינטרנט. ב – LibreShot אפשר למצוא אינספור תמונות אותנטיות בחינם, שניתן לשלב בעמודי הבלוג או האתר שלך.
  • Foter – המאגר של Foter הוא מאגר חינמי אשר מאפשר לך לבצע חיפוש ממוקד ביותר מ– 335 מיליון תמונות ברחבי הרשת. האתר כולל אינספור תמונות בתחומים שונים החל מבעלי חיים ועד טכנולוגיה ועסקים.
  • תמונה – מאגר ישראלי כחול-לבן אשר מתמחה בצילום של תמונות יהודיות. המאגר כולל תמונות של חגים, תמונות של פסח, פורים או ראש השנה, תמונות של חרדים, בתי כנסת ומתפללים. כמו כן, ניתן למצוא באתר תמונות של רבנים מפורסמים בקהילות השונות (אשכנזים/מזרחיים).
  • Pikiwiki – פיקיוויקי הוא מאגר תמונות שיתופי בסגנון של וויקיפדיה. המאגר כולל אינספור צילומים ותמונות הקשורות להווי הישראלי בעבר ובהווה. כדאי לשים לב שרוב התמונות בפיקיוויקי דורשות ייחוס ופרסום של הצלם בעמוד הבלוג/האתר.

לסיכום, חשוב מאוד להקפיד על רישיון השימוש בתמונה, כך שלא תהיה חשוף לתביעת זכויות יוצרים של עד 100,000 ₪ לכל תמונה בודדת אשר הועתקה על ידך. כיום, ישנם לא מעט עורכי דין בתחום אשר מחפשים הפרות זכויות יוצרים באמצעות כלים פשוטים או מתקדמים לאיתור הפרות ברשת.

חיפוש קצרצר בכל אחד ממאגרי התמונות הנ"ל, יאפשר לך למצוא לא מעט תמונות ברשת האינטרנט לשימוש חופשי או בתשלום עבור הבלוג שלך.

כרטיס ביקור דיגיטלי

כרטיס ביקור דיגיטלי לבלוגרים – איך זה יכול לעזור לך?

עולם הבלוגים הוא דינמי, תזזיתי והרבה פעמים פורץ דרך. אם אתה רוצה לבלוט עוד יותר ולהפוך את הבלוג שלך למותג בפני עצמו, הטרנד הנוכחי הוא יצירת כרטיס ביקור דיגיטלי לבלוג.

במאמר זה אסביר מהו כרטיס ביקור דיגיטלי לבלוגרים וכיצד הוא יכול לעזור לך לשווק, לפרסם ולמתג את הבלוג שלך.

מהו כרטיס ביקור דיגיטלי לבלוגרים?

רוב הבלוגים הנכתבים בישראל ובעולם הם בלוגים אישיים או מקצועיים. בלוגים אישיים יכולים לעסוק בנושאים מגוונים החל מדרך גידול הילדים ועד טיולים או אופנה.

לעומת זאת, בלוגים עסקיים מלווים בדרך בעל עסק כלשהו (מאמן עסקי, מטפל אישי, עורך דין או רואה חשבון) וחושפים את הידע שלו ללקוחות פוטנציאליים וקיימים כאחד.

אם אתה רוצה לעצב לעצמך כרטיס ביקור, הטרנד החדש "כרטיס ביקור דיגיטלי" יכול להתאים לך כמו כפפה ליד.

כרטיס ביקור דיגיטלי

כרטיס ביקור דיגיטלי הוא למעשה עמוד פשוט ב – HTML, PHP או ASP אשר מותאם בצורה מלאה לרזולוציות שונות (רספונסיבי) ומאפשר לך לשמור על השפה הגרפית של הבלוג.

הכרטיס מיועד לשליחה בהודעת SMS או WhatsApp ללקוחות, בני משפחה או חברים בצורה של לינק פשוט – כך שדרכי ההפצה שלו הם אלקטרוניים לחלוטין (בדיוק כמו כל לינק אחר).

כרטיס הביקור הדיגיטלי יכול להכיל את הפרטים הבאים:

  •  קישורים – הדבר הבסיסי ביותר, קישורים מסוגים שונים החל מקישור לבלוג ועד קישורים לפרופילים האישיים של הבלוגר או העמודים העסקיים של הבלוג ברשתות החברתיות המובילות (פייסבוק, טוויטר, YouTube, Instagram וכדומה).
  • פרטי יצירת קשר – כרטיס הביקור הדיגיטלי יכול לכלול פרטי יצירת קשר החל מטלפון או טופס יצירת קשר ועד לכתובת ואפשרויות ניווט למשרד (במידה ומדובר בבלוג עסקי).
  • עדכונים אחרונים מהבלוג – ניתן לשלב בכרטיס הביקור קישורים לפוסטים האחרונים בבלוג ובצורה זו להשתמש בו ככלי יעיל להפצת מסרים אחרונים מהבלוג.

בנוסף, ניתן לשלב בכרטיס מלל אישי, גלריות, וידאו או כל אלמנט אחר אשר יוכל לחשוף את מהות הבלוג והנושאים שלו לקהל הרחב.

לסיכום, רוב הבלוגרים לא משקיעים בעיצוב, הדפסה וחלוקה של כרטיסי ביקור מנייר בכנסים, פגישות אחד על אחד או קבוצות שונות – אך אלא שעושים זאת, בולטים מעל כל השאר. כרטיס ביקור דיגיטלי מאפשר לך להשיג את אותו יתרון מיתוגי, במינימום זמן והשקעה כספית.

בחירת חברת אחסון אתרים

בחירת חברת אחסון אתרים – מה הקריטריונים העיקריים?

באתר Weblogs, ניתן למצוא מספר המלצות על חברות אחסון אתרים מובילות בעולם מתוך אלפי חברות אחסון אתרים אשר פועלות ברמה מקומית או גלובלית.

במאמר זה, נסקור את הקריטריונים העיקריים בעת בחירת חברת אחסון לבלוג, לאתר תדמית או לחנות וירטואלית.

קריטריונים לבחירת חברת אחסון אתרים

שוק האחסון הוא עצום וחיפוש קצר בגוגל יכול לחשוף בפנינו, מאות ואלפי חברות אחסון שונות אשר מציעות מגוון רחב של שירותים לבעלי אתרים פרטיים או לבעלי אתרים עסקיים.

ההמלצה שלי היא להצמד לחברות המובילות, המוכרות והאמינות ביותר אשר מעניקות שירותי אחסון ברמה גלובלית כבר יותר מעשור. חברות כמו IPage, Bluehost ו – Hostgator יכולות להעניק לך שירותי אחסון מתקדמים, חזקים ויציבים בעלויות נוחות החל מ – 1.99$ לחודש.

בחירת חברת אחסון אתרים

כאשר אנו באים לבחור חברת אחסון אתרים, מומלץ לבדוק את הפרמטרים הבאים:

  1. נפח אחסון – אחד הפרמטרים החשובים ביותר בכל חבילת אחסון הוא שטח או נפח האחסון שמוקצה ללקוח. להבדיל מחברות ישראליות, ספקים בינלאומיים לא מגבילים בשטח האחסון (כל עוד מדובר בשימוש הוגן).
  2. תעבורה – עוד פרמטר חשוב הוא עבור התעבורה (רוחב פס) שהאתר צורך מול כמות התעבורה שמוקצת ללקוח. שוב, ברוב החברות הבינלאומיות, אין הגבלה על רוחב הפס בחבילה בשימוש הוגן.
  3. זמינות שרתים (Uptime) – אתר שחווה נפילות שרת רבות יכול לאבד לקוחות, להינזק מבחינת מיקום האתר בגוגל ובשורה התחתונה להפסיד כסף או גולשים רבים. חברות אחסון אתרים מובילות מתחייבות לזמינות של 99% במינימום ובמידה וישנה נפילת שרת כלשהי (דבר שיכול להתרחש בכל חברה), ישנו פיצוי כספי.
  4. מיקום השרת – מיקום השרת משפיע בצורה ישירה על מהירות האתר. באופן כללי, אתרים שמאוחסנים בישראל יהיו מהירים יותר מאתרים אשר מאוחסנים בחו"ל. ניתן לספק את ביצועי האתר בחו"ל, על ידי שימוש בתוספי מהירות בוורדפרס (WordPress).
  5. אבטחה – עבור חנויות וירטואליות או אתרים אשר מעבירים מידע רגיש, נושא אבטחת השרת הוא קריטי לעסקים. חשוב ליישם תעודת אבטחה (SSL) אשר מצפינה את המידע שעובר בין דפדפן הגולש לשרת האחסון.
  6. פאנל ניהול – פאנל הניהול בחברת האחסון מאפשר לך לבצע פעולות שונות בכוחות עצמך. כיום, ניתן למצוא מגוון רחב של פאנלים מ – cPanel או DirectAdmin ועד פאנלים יחודיים אשר פותחו על ידי חברה בודד. ההמלצה שלי היא לבחור בחברת אחסון אשר מציעה פאנל ניהול סטנדרטי כמו cPanel, אשר יאפשר לך לנהל ולקבל תמיכה עתידית בצורה קלה יותר.

לסיכום, בחירת חברת אחסון אתרים היא החלטה קריטית להצלחת האתר שלך. בחירה בחברה חובבנית תגרום לנפילות אתר רבות ובריחה של קהל הלקוחות – לעומת זאת, בחירה בחברת אחסון טובה, תאפשר לך לקבל שקט נפשי וידיעה שיש על מי לסמוך.

המאמר נכתב על ידי PCTIP טכנאי מחשבים בחיפה אשר מעניק שירותי אחסון לעסקים בישראל על גבי שרתים וירטואליים (VPS) יציבים, חזקים ואמינים. כמו כן, החברה מעניקה שירותי תחזוקה למחשבים, הקמת רשתות תשורת ומחשבים ושירותי התקנת מצלמות אבטחה בחיפה והסביבה הקרובה.

איך לבחור דומיין לבלוג ?

תהליך בחירת דומיין לבלוג החדש שלך הוא אחד הנושאים שכדאי לחשוב עליהם טוב לפני שמתחילים לכתוב את הבלוג משום שלאחר מכן, שינוי כתובת הדומיין ומיתוג מחדש של האתר יכולה להפוך את התהליך למורכב, מסורבל ולעיתים קרובות לא כדאי.

כתובת הדומיין שלך היא הזהות שלך או של הבלוג שלך באינטרנט ולכן אתה רוצה לאתר דומיין שמתאר אותך או את תחום עיסוק הבלוג בצורה הטובה ביותר. אם אתה מחפש דומיין תוכל להשתמש במנוע חיפוש הדומיינים שפיתחנו ב – Weblogs:

[wpdomainchecker]

7 טיפים למציאת דומיין לבלוג

במאמר זה תוכל לקרוא 7 טיפים שיעזור לך למצוא דומיין טוב לבלוג החדש שלך:

  • נוחות הקלדת הדומיין – חשוב לאתר דומיין אשר קהל היעד יוכל להקליד אותו בצורה נוחה, פשוטה וקלה. לדוגמא, הרבה בלוגרים משתמשים באות U ובמילה You – יכול להיות שזה הופך את הדומיין ליצירתי מאוד, אך כמובן שזה הופך אותו גם לבלתי מובן 🙂
  • אורך הדומיין – מומלץ לקנות דומיין קצר עד כמה שניתן (ולפעמים באמת לא ניתן..). דומיין ארוך יגרום לכך שהרבה גולשים יטעו בהקלדה או בהבנה שלו.
  • ביטויי מפתח בדומיין – לעיתים, ניתן להציב בדומיין את הנושא המרכזי של הבלוג או ביטוי מפתח שמייצג אותו. למשל, דומיין כמו Photoblog.co.il או Makeupblog.co.il – ברור לחלוטין, שהדומיין הראשון עוסק בצילום והדומיין השני עוסק במוצרי איפור ואופנה.
  • לוקאליות הדומיין – אם האתר או הבלוג שאתה רוצה להקים מתייחס למיקום ספציפי, ניתן לשקול ולהשתמש במיקום בתוך שם הדומיין. בשנים האחרונות, קידום אתרים לוקאלי משתלט על תוצאות החיפוש בגוגל ושימוש במיקום בתוך כתובת הדומיין יכול לתת לאתר או לבלוג שלך יתרון משמעותי על פני האתרים האחרים. למשל, אם הבלוג מיועד לתושבי תל אביב, תוכל להוסיף את הביטוי TLV או Telaviv לכתובת הדומיין שלך.

    בחירת דומיין לבלוג

  • סיומת הדומיין – לעיתים קרובות, דומיינים בסיומת COM יהיו פנויים בסיומת NET, INFO, ORG, ME וכדומה. אם הדומיין לא פנוי בסיומת מסויימת, תוכל תמיד לרכוש אותו בסיומת מקבילה וליצור עליו את האתר או הבלוג שלך.
  • מספרים ומקפים בדומיין – למרות שדומיין תקני יכול להכיל מספרים או מקפים בתוכו, מומלץ להימנע מהשימוש בהם. שימוש במספרים בשם הדומיין יכול לבלבל את הגולש בעת הקלדת הדומיין – האם התכוונת למספר 2 או לביטוי Two?
  • סימני מסחר – מומלץ לבדוק כי הדומיין שבחרת אינו מהווה סימן מסחרי של חברה כלשהי. במקרה הטוב, דומיינים אשר מכילים סימנים מסחרים ילקחו ממך לאחר תלונה לארגון ICANN ובמקרה הרע, יערבו אותך בתביעה משפטית יקרה, מורכבת וארוכה.

לסיכום, שווה להשקיע קצת זמן בחיפוש אחר דומיין מתאים, זכיר וקל לאיות – בסופו של דבר, הדומיין ייצג אותך ושווה לך לבחור בדומיין שתהיה שלם איתו לחלוטין.

בנוסף, אני חושב שאם אתה מצליח לאתר דומיין טוב, קנה אותו במיידי. אם תמתין יותר מידי, אדם או חברה אחרת יכולה לקנות את הדומיין במקומך ואז לא תוכל להשיג אותו. לצערי, זה קרה לי כבר מספר פעמים בחיים 🙂

© 2016 , כל הזכויות שמורות לאתר Webblogs - מדריך 7 שלבים לבניית בלוג וורדפרס (WordPress),
האתר מתוחזק על ידי Dreamedia בניית אתרי וורדפרס לעסקים.