מחקרים אחרונים מראים כי 70%-96% מן המבקרים בבלוג שלך, לעולם לא יחזרו לגלוש בו פעם נוספת. לכן, חשוב מאוד לנסות ולשמר את הגולש כמה שיותר זמן בבלוג ולגרום לו להבין שכדאי לו לחזור אליו פעם נוספת בעתיד.

אם אתה מנהל אתר מכירות או אתר תדמיתי, שימור הגולש באתר הוא חשוב הרבה יותר מכיוון שכלל שתשאיר את הגולש יותר זמן באתר – הסיכוי שתמיר אותו ללקוח גדל בצורה משמעותית.

איך לגרום לגולשים להישאר בבלוג

3 דרכים להשאיר את הגולשים יותר זמן בבלוג שלך

אם אתה רוצה להגדיל את כמות הגולשים באתרך, כדאי ליישם את 3 הדרכים הבאות:

  • תוכן חזותי – השיטה הפשוטה ביותר להשאיר את הגולש יותר זמן בבלוג היא פשוט לשלב אלמנטים ויזואליים (תמונות או קטעי וידאו) בתוך עמודי הטקסט שלך. היום יש הרבה מאוד מאגרי תמונות בחינם או בתשלום אשר מאפשרים לך לרכוש או להוריד תמונות, וידאו ואודיו לבלוג שלך. לדוגמא, אתר תאמונה הוא מאגר תמונות שכבר סקרתי בעבר אשר מכיל תמונות יהודיות, תמונות חגים (תמונות של פורים, פסח, ראש השנה וכדומה), תמונות מתפללים, תמונות רבים ועוד אינספור תמונות מעולם התוכן הדתי והחרדי.
  • קריאה לפעולה – כל עמוד או פריט תוכן בבלוג שלך חייב לכלול קריאה לפעולה (Call To Action) ברורה אשר מובילה את הגולש למה שאתה רוצה שהוא יעשה בבלוג. למשל, מומלץ ליצור קריאה לפעולה אשר תשכנע את הגולש להשאיר את הפרטים שלו ולקבל ממך ניוזלטר או עדכונים עתידיים מהבלוג.
  • תוכן קל לקריאה – חשוב מאוד להקפיד על עקרונות כתיבה נכונה לאינטרנט. להבדיל מקוראי עיתון יומי או מגזין, הגולשים ברשת האינטרנט בעיקר סורקים את העמוד ומתעמקים בו רק כאשר הוא רלוונטי או חשוב להם במיוחד. לכן, מומלץ לייצר תוכן אשר בנוי בצורה קלה לסריקה וקריאה על ידי שימוש בכותרות משנה, רשימות, פסקאות קצרות וכדומה.

לסיכום, ככל שהגולשים ישארו יותר זמן בבלוג, באתר או בחנות הוירטואלית שלך – הסיכוי שהם יחזרו, ירשמו או יקנו ממך משהו גדל בצורה משמעותית. אני בטוח שאם תיישם את השיטות הנ"ל תוכל לצפות ביותר ויותר גולשים שחוזרים לקרוא ולצרוך ממך תוכן ייחודי, מקורי ועשיר פעם אחר פעם.