איך פותחים בלוג מקצועי בחינם ? –7 שלבים להצלחה שלך ! - Weblogs

"תאמין שאתה יכול ואתה כבר בחצי הדרך לשם" - תאודור רוזוולט

איך פרסום במקומונים ימשוך גולשים חדשים לבלוג שלכם?

איך אפשר לקדם בלוג באמצעות כתבות במקומונים?

הבלוגים קיימים מראשית ימי האינטרנט והם היום פעילים יותר מאי פעם בעבר. יש בלוגרים לנושאים שונים כגון פנאי ובילוי, תיירות, מסעדות ודוכני מזון, ספורט, אופנה ואחרים. קידום של בלוג וחשיפה שלו לקהל עוקבים גדול יותר אפשרי בכמה אופנים, כאשר פרסום כתבות במקומונים הוא אחד הפופולאריים שבהם בעת האחרונה.

יש לכם כשרון כתיבה ואתם רוצים להעביר את הדעות שלכם לכמה שיותר אנשים אחרים. אחת הדרכים הוותיקות והאפקטיביות ביותר היא לעשות זאת באמצעות בלוג.

יש בלוגרים בקשת רחבה מאוד של תחומים: מזון ומשקה, פנאי ובילוי, ספורט, בריאות, אורח חיים, מוטיבציה, תיירות ועוד. בד"כ בלוגרים מתמקדים בנישה שהכי קרובה אליהם ומעלים לרשת האינטרנט את הדעות, ביקורות או המלצות שלהם.

יש מי שעושים זאת בתור תחביב ויש מי שבוחרים לנהל בלוג גם למטרות פרנסה. אפשר להרוויח מפרסום תוכן בבלוגים באמצעות פרסומות, חסויות או תכניות שותפים שונות. כל אחד יכול למצוא את הערוץ המשתלם עבורו.

על מנת שתוכלו להרוויח מהבלוג שלכם או לכל הפחות לצבור קהל עוקבים הולך וגד, עליכם להשקיע בפרסום של הבלוג. יש כמה אפשרויות לפרסם בלוג אך בשנים האחרונות יש מגמה ברורה של פרסום כתבות במקומונים כדי להרוויח מבקרים חדשים לבלוגים.

דוגמא למספר מקומונים ברשת האינטרנט שכדאי לפרסם בהם בלוגים:

אתרי מקומונים במרכז

אתרי מקומונים בצפון

אתרי מקומונים בדרום

איך פרסום במקומונים ימשוך גולשים חדשים לבלוג שלכם?

איך פרסום במקומונים ימשוך גולשים חדשים לבלוג שלכם?

פרסום של בלוג במקומונים ברשת האינטרנט הוא לא פרסום של מודעה מעוצבת שסביר להניח ולא ממש תעזור לכם אלא פרסום של כתבה רלוונטית לבלוג שלכם, כזאת שתעורר עניין וסקרנות של הגולשים באותו מקומון, גם לעבור לביקור בבלוג שלכם. משם זה כבר תלוי בכם.

יש כמה יתרונות של פרסום כתבה במקומון כדי למשוך גולשים לבלוג:

  • חשיפה גדולה – יש מקומונים עם עשרות אלפי גולשים שונים מדי חודש. זאת פלטפורמה של חשיפה גבוהה ואם משלבים כתבות במספר מקומונים, כמובן שמגיעים לחשיפה של מאות אלפי גולשים.
  • רלוונטיות גבוהה – על מנת שתמשכו קהל רלוונטי לבלוג שלכם כדאי מאוד לפרסם כתבה במקומון במדור שמתאים לכך. דוגמא כזאת היא ראיון של בלוגרית הכותבת על סטיילינג ועיצוב פנים במדור עיצוב פנים או אפילו מדור נדל"ן. כאשר יש קשר בין המדור בו מפרסמים במקומון ובין נושא הבלוג – התוצאות מעולות.
  • תוכן בעל ערך – גולשים מחפשים עניין ותוכן עם ערך ברשת האינטרנט, על כן ראיון עם בלוגר או פרסום כתבה על הבלוג שלו ולמה הוא שווה ביקור, יכול לסקרן לא מעט גולשים להקליק ולעבור לביקור בבלוג.

איך מקבלים שטח פרסום במקומון?

יש 2 דרכים לקבל שטח פרסום לבלוג שלכם במקומון:

  • בחינם – האפשרות הזאת טובה אם המקומון מחפש תוכן מקורי ומעניין ואתם יכולים להציע לו את זה. בד"כ המקומונים הללו פחות זקוקים לכך כיום ומחזיקים צוות כותבים שעושה זאת. אבל אפשר לנסות כמובן.
  • בתשלום – השיטה שעובדת היא לשלם עבור כתבה במקומון או ראיון עם בעל הבלוג. התשלום מבטיח לכם הופעה בדיוק במדור שאתם רוצים ועם תוכן שתאם מעבירים למקומון בדיוק כמו שאתם רוצים שיופיע.

חשוב לציין שיתרון משמעותי של פרסום בלוגים במקומונים הוא שהקישור שתקבלו מהמקומון אל הבלוג שלכם יהיה בעל ערך גם עבור מנוע החיפוש גוגל ולכן כמה כתבות כאלו יכולות לקדם אתכם משמעותית גם במיקומים של מנוע החיפוש.

איך להשיג קישורים טובים לאתר?

איך להשיג קישורים טובים לאתר? 

בניית מערך קישורים איכותי שהולך וגדל לאתר שלכם היא הדרך הטובה ביותר להתקדם בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש גוגל. עדיין מעל 80 אחוז מהגולשים מבצעים בו את החיפושים שלהם ויש לו משמעות גדולה להצלחה של כל בעל אתר. מערך קישורים איכותי הוא בעל תרומה אדירה להצלחת תהליך הקידום של האתר.

הסוד הגדול של מקדמי אתרים די נחשף בשנים האחרונות והיום רוב בעלי האתרים יודעים שקידום מוצלח לאתר שלהם הם יכולים להשיג גם בכוחות עצמם.

רוב ההצלחה של קידום כל אתר היא על בסיס קישורים שמובילים אליו מאתרים אחרים, ואם בונים מערך קישורים גדול ואיכותי, סביר להניח שתראו התקדמות עקבית בתוצאות המיקום של האתר שלכם בגוגל.

איך להשיג קישורים טובים לאתר?

איך משיגים קישורים לאתר?

יש כמה דרכים להשיג קישורים לאתר שלכם. חלק מהם ללא עלות, חלק במסגרת של עסקת ברטר והמומלצת מכולן היא זאת של קניית קישורים.

דרכים לבניית מערך קישורים לאתר:

  • פרסום במקורות חופשיים – השיטה הזאת הכי פחות אפקטיבית היום, גם אם היא חינמית ומגדילה את הכמות של הקישורים שלכם. מדוב רעל פרסום כמה מילים עם קישור או רק קישור אליכם בפורומים, לוחות או קבוצות שונות ברשת האינטרנט. בד"כ הקישורים הללו בדירוג אפסי או אפילו שלילי וכדאי להמעיט בהן בתקופה הנוכחית.
  • פרסום בבלוגים או בעסקת ברטר – עוד דרך לפרסום חינמי בד"כ היא פנייה לאתרים של קולגות שלכם או של בלוגרים בתחום העיסוק של האתר שלכם הוצעה עבורם של מאמר במתנה בתמורה לקישור יוצא אליכם או החלפת קישורים איתם, אם הדבר אפשרי מבחינתכם. השיטה הזאת טובה אבל דורשת לא מעט זמן ואנרגיה באיתור מקורות טובים לשיתוף פעולה כזה ושכנוע שלהם לכדאיות ההצעה עבורם.
  • קניית קישורים – השיטה הכי מומלצת בעת האחרונה היא של בניית קישורים לאתר שלכם באמצעות פרסום כתבות במקומונים את באתרי נישה רלוונטיים. הכתבות הללו יכולות להיות כתבות בעלי ערך של תוכן לאותו מקומון, טיפים שימושיים לגולשים או פרסום כתבות יח"צ עליכם בסגנון של ראיון וכדומה. הערך של הקישורים שיוצאים מהעמודים הללו בעל ערך רב יחסית לכל החלופות הקודמות. הסיבה היא שהקישור יוצא מעמוד שרלוונטי לתחום העיסוק שלכם (אותה נישה או תחת קטגוריה מתאימה), יש לו ערך מבחינת גוגל והקישור יהיה בדיוק מה שטוב עבורכם. לעתים תוכלו אף להוציא 2-3 קישורים שונים מאותה כתבה.

כפי שניתן להבין, יש כמה שיטות להשגת קישורים נכנסים לאתר שלכם, ובד"כ שווה להשקיע בקניית קישורים. בדרך זאת גם תוכלו לבנות מערך קישורים שהולך וגדל בקצב קבוע מדי חודש, לדוגמא 10 קישורים שאתם קונים כל חודש למשך שנה שלמה וכדומה.

איך קונים קישורים ממקומונים או אתרי נישה?

יש היום כמה אתרים שמציעים חבילות של קניית קישורים באמצעות פרסום כתבות במקומונים או אתרים בתחומים שונים. יש גם אתרים של ערוצי תקשורת מובילים כמו מעריב, ישראל היום או וואלה שמציעים את השירות הזה. השירות בד"כ כולל את כתיבת הכתבה או עריכת ראיון שלכם באמצעות כתב של אותם מקומונים.

שיווק ברשתות חברתיות

איך להשיג עוד לקוחות לעסק דרך שיווק ברשתות חברתיות?

המטרה של כל עסק היא להביא לקוחות חדשים ולהגדיל את הפעילות העסקית, המכירות והרווחים. התחרות היום בכל תחום עסקי היא רבה ויש מאבק של ממש על כל לקוח חדש. בין כל ערוצי השיווק הקיימים, האמצעי שהפך ליעיל ביותר בעשור האחרון למשיכת לקוחות חדשים, הוא שיווק ופרסום ברשתות חברתיות.

כל בעל עסק מחפש איך למשוך לקוחות חדשים לעסק שלו. יש ערוצי שיווק רבים שאפשריים היום כמעט לכל בעל עסק ונוכל לציין לדוגמא את הטלוויזיה, רדיו, עיתונים, מקומונים, שלטי חוצות, פליירים וכן הלאה.

מעל כל אלה בולט לאחרונה ערוץ השיווק ברשתות חברתיות דוגמת אינסטגרם או פייסבוק. כמעט כולם נמצאים ברשתות הללו, חלק נמצאים בכל רשת חברתית פופולארית וחלק ברשת מובילה דוגמת פייסבוק או אינסטגרם. בשורה התחתונה כולם ברשתות הללו ושם גם נמצא הקהל של העסק שלך.

שיווק ברשתות חברתיות

מדוע כדאי לבחור בשיווק ברשתות חברתיות?

שיווק ברשתות חברתיות הוא אמצעי יעיל וזול יחסית למשיכה של לקוחות חדשים לעסקים. מעבר לעובדה שכולם שם, יש כמה יתרונות לפרסום או שיווק בפייסבוק, אינסטרגם וכדומה. בין היתרונות העיקריים ניתן למנות:

  • פילוח קהל ממוקד – היתרון הגדול של רשתות חברתיות הוא המידע העצום שיש להן על החברים שרשומים בהן. במרבית המקרים המידע יורד לפרטי פרטים ובדרך זו אפשר לדעת את המין, הגיל, התחביבים, תחומי העניין, מקום המגורים, המצב המשפחתי וכן הלאה פרטים שימושיים מאוד בכל קמפיין שיווק. כאשר מעלים קמפיין כזה בפייסבוק, אפשר לפלח את הקהל שהכי מתאים עבורכם ולכן לא תפנו לקהל שאיננו רלוונטי עבורכם. לדוגמא תוכלו לבחור עבור גן ילדים בקריית מוצקין קהל שמפולח לפי: תושבי קריית מוצקין, הורים לילדים בגיל 1-5, שהתעניינו לאחרונה בגני ילדים או מוצרים לילדים…
    אין פילוח מדויק מזה כדי לפנות ישירות לקהל היעד שהכי רלוונטי עבורכם.
  • פרסום בעלות נמוכה – האפשרות של פילוח מדויק מאפשרת גם להצליח בתקציב פרסום קטן יחסית. מכיוון שמראש אתם לא מכוונים את הפרסום שלכם מהדוגמא הקודמת לכל תושבי הקריות אלא רק לאלו שמקריית מוצקין וגם אותם אתם מצמצמים למי שהם הורים לילדים קטנים, אתם כבר לא זקוקים לתקציבי ענק לפרסום אלא יכולים בהשקעה של 200-500 ₪ בלבד להגיע לחשיפה גבוהה לקהל הנבחר הזה. כמו כן אפשר כמובן בכל רגע נתון להעלות את תקציב הפרסום או לעצור אותו במידת הצורך "על המקום". אין את היכולות הללו לפרסום בעיתונים או ברדיו וכדומה. שם הפרסום כללי והתקציב משולם מראש בסכום שנקבע.
  • מערכות ניטור ובקרה – כלי חשו בנוסף שיש לשיווק ברשתות חברתיות הוא האפשרות לקבל נתונים סטטיסטיים בזמן אמת על מסע השיווק שלכם. תוכלו לראות איזה פרסום מצליח יותר ואיזה לא, האם הפרסום שלכם הגיע לקהל היעד ו/או האם קיבלתם מספיק לידים או עסקאות בזוכת כך, ואם לא, תמיד אפשרי לעצור או לנסות ולשפר בזמן אמת. גם את זה אין בשום אמצעי שיווק אחר.

לסיכום, פרסום ממומן באינסטגרם או פייסבוק הוא מדויק, זול יחסית ועם מידע שיווקי רב ערך שתקבלו בזמן אמת. זו הסיבה שכולם מפרסמים בערוצים הללו ומעדיפים אותם על פני כל חלופה אחרת כיום.

המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Viral Marketing אשר מעניקה פתרונות שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים וגדולים ברשתות החברתיות הגדולות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ואחרות). 

 

איך לבנות אתר וורדפרס לבד?

אם בעבר בשביל לבנות אתר אינטרנט היינו צריכים ללמוד קוד (HTML, CSS, PHP או ASP), היום ניתן בכמה לחיצות עכבר לבנות אתר מעוצב, שיווקי וממיר לבד.

אחת המערכות המובילות בעולם היא מערכת וורדפרס (WordPress) אשר מאפשרת לכל אחד לפתוח, לנהל ולתחזק אתר אינטרנט, חנות וירטואלית או בלוג בכוחות עצמו.

במאמר זה אציג את השלבים העיקריים בתהליך ואיך כל אחד יכול לבנות אתר ווורדפרס לבד, בלי לשלם אלפי שקלים לבונה אתרים או לבקש טובות מחברים 🙂

איך לבנות אתר וורדפרס לבד?

מהי מערכת וורדפרס (WordPress)?

וורדפרס (WordPress) היא מערכת ניהול תוכן (CMS) אשר מאפשרת לכל אחד לבנות אתר, לנהל אותו ולתחזק אותו בצורה עצמאית.

וורדפרס (WordPress) מאפשרת להוסיף, למחוק או לערוך עמודי תוכן, להשתמש בתוספים אשר מעצימים את היכולות הבסיסיות של המערכת, לנהל דו שיח עם הגולשים ועוד שלל אפשרויות מתקדמות אחרות.

מהם השלבים בבניית אתר וורדפרס (WordPress) לבד?

בניית אתר וורדפרס (WordPress) כולל מספר שלבים עיקריים:

  1. איפיון ומחקר מקדים – איפיון ומחקר מקדים הוא שלב ראשוני בו נבצע תכנון כללי כיצד האתר יראה ויתנהג. בשלב זה, מומלץ לעבור על אתרים מתחרים/קרובים לנישה, להבין מה המטרה של האתר (בלוג, חנות וירטואלית, אתר תדמיתי וכדומה) ולתכנן בצורה כללית את המבנה שלו.
  2. התקנה – שלב ההתקנה הוא השלב הטכני ביותר בכל תהליך ההקמה של האתר. בשלב זה, נדרש לקנות חבילת אחסון אתרים ודומיין אשר ישמש ככתובת האתר בעלות של כמה דולרים לחודש. ב – Weblogs, כתבתי מדריך בן 7 שלבים אשר מדריך אותך בכל תהליך הרכישה, ההתקנה והניהול האתר, הבלוג או החנות החדשה שלך.
  3. עיצוב – לאחר תהליך ההתקנה, נתפנה לשלב בחירת תבנית העיצוב של האתר. כיום, ניתן למצוא אלפי ערכות עיצוב חינמיות או בתשלום מינימלי של כמה עשרות דולרים לערכה. אחת מחברות העיצוב הפופולריות ביותר בישראל היא חברת POJO אשר מציעה מגוון רחב של תבניות עיצוב לוורדפרס בחינם.
  4. העלאת תוכן ראשונית – לאחר עיצוב האתר, נתחיל לייצר ולהעלות את התוכן לאתר. וורדפרס (WordPress) מאפשרת לפתוח עמודים, פוסטים או קטגוריות שונות ללא הגבלה. בנוסף, כל פריט תוכן יכול להכיל בתוכו טקסט, תמונות, וידאו או אלמנטים אחרים בהתאם לצורך.
  5. פרסום לקהל הרחב – לאחר שהאתר מוכן לגולשים, ניתן להפיץ ולפרסם אותו בגוגל, פייסבוק, פורומים או כל ערוץ דיגיטלי אחר בו קהל היעד נמצא.

לסיכום, היום בהחלט ניתן לבנות אתר וורדפרס (WordPress) בצורה עצמאית ומבלי להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית.

עם זאת, חשוב לציין כי באופן טבעי הידע, הניסיון והמומחיות של חברות בניית אתרים מקצועיות מובילים לאתרים הרבה יותר מרשימים, טובים ואיכותיים מאשר אתרים אשר נבנו על ידי אנשים פרטיים ובעלי עסקים אשר עושים את הצעדים הראשונים שלהם.

איך לגרום לגולשים להישאר בבלוג

איך לגרום לגולשים להישאר בבלוג שלך יותר זמן?

מחקרים אחרונים מראים כי 70%-96% מן המבקרים בבלוג שלך, לעולם לא יחזרו לגלוש בו פעם נוספת. לכן, חשוב מאוד לנסות ולשמר את הגולש כמה שיותר זמן בבלוג ולגרום לו להבין שכדאי לו לחזור אליו פעם נוספת בעתיד.

בעת בניית אתרי וורדפרס, בלוגים או אתרי מכירות, חשוב לשים דגש על שימור הגולש באתר. הסיבה לכך היא שכלל שנוכל להשאיר את הגולש יותר זמן באתר – הסיכוי שהוא יעבור המרה מוצלחת ויהפוך ממבקר מזדמן ללקוח היא גדולה הרבה יותר.

איך לגרום לגולשים להישאר בבלוג

3 דרכים להשאיר את הגולשים יותר זמן בבלוג שלך

אם אתה רוצה להגדיל את כמות הגולשים באתרך, כדאי ליישם את 3 הדרכים הבאות:

  • תוכן חזותי – השיטה הפשוטה ביותר להשאיר את הגולש יותר זמן בבלוג היא פשוט לשלב אלמנטים ויזואליים (תמונות או קטעי וידאו) בתוך עמודי הטקסט שלך. היום יש הרבה מאוד מאגרי תמונות בחינם או בתשלום אשר מאפשרים לך לרכוש או להוריד תמונות, וידאו ואודיו לבלוג שלך.
  • קריאה לפעולה – כל עמוד או פריט תוכן בבלוג שלך חייב לכלול קריאה לפעולה (Call To Action) ברורה אשר מובילה את הגולש למה שאתה רוצה שהוא יעשה בבלוג. למשל, מומלץ ליצור קריאה לפעולה אשר תשכנע את הגולש להשאיר את הפרטים שלו ולקבל ממך ניוזלטר או עדכונים עתידיים מהבלוג.
  • תוכן קל לקריאה – חשוב מאוד להקפיד על עקרונות כתיבה נכונה לאינטרנט. להבדיל מקוראי עיתון יומי או מגזין, הגולשים ברשת האינטרנט בעיקר סורקים את העמוד ומתעמקים בו רק כאשר הוא רלוונטי או חשוב להם במיוחד. לכן, מומלץ לייצר תוכן אשר בנוי בצורה קלה לסריקה וקריאה על ידי שימוש בכותרות משנה, רשימות, פסקאות קצרות וכדומה.

לסיכום, ככל שהגולשים ישארו יותר זמן בבלוג, באתר או בחנות הוירטואלית שלך – הסיכוי שהם יחזרו, ירשמו או יקנו ממך משהו גדל בצורה משמעותית. אני בטוח שאם תיישם את השיטות הנ"ל תוכל לצפות ביותר ויותר גולשים שחוזרים לקרוא ולצרוך ממך תוכן ייחודי, מקורי ועשיר פעם אחר פעם.

אם עדיין אין לך בלוג, אתר או חנות וירטואלית, ניתן להשתמש במדריך Weblogs בשביל להקים אתר, בלוג או חנות בתוך דקות ספורות. המדריך ילווה אותך צעד אחר צעד, בכל השלבים הנחוצים להקמת אתר, בלוג או חנות  מצליחה באינטרנט.

כרטיס ביקור דיגיטלי

כרטיס ביקור דיגיטלי לבלוגרים – איך זה יכול לעזור לך?

עולם הבלוגים הוא דינמי, תזזיתי והרבה פעמים פורץ דרך. אם אתה רוצה לבלוט עוד יותר ולהפוך את הבלוג שלך למותג בפני עצמו, הטרנד הנוכחי הוא יצירת כרטיס ביקור דיגיטלי לבלוג.

במאמר זה אסביר מהו כרטיס ביקור דיגיטלי לבלוגרים וכיצד הוא יכול לעזור לך לשווק, לפרסם ולמתג את הבלוג שלך.

מהו כרטיס ביקור דיגיטלי לבלוגרים?

רוב הבלוגים הנכתבים בישראל ובעולם הם בלוגים אישיים או מקצועיים. בלוגים אישיים יכולים לעסוק בנושאים מגוונים החל מדרך גידול הילדים ועד טיולים או אופנה.

לעומת זאת, בלוגים עסקיים מלווים בדרך בעל עסק כלשהו (מאמן עסקי, מטפל אישי, עורך דין, חברת קידום אתרים בגוגל או רואה חשבון) וחושפים את הידע שלו ללקוחות פוטנציאליים וקיימים כאחד.

אם אתה רוצה לעצב לעצמך כרטיס ביקור, הטרנד החדש "כרטיס ביקור דיגיטלי" יכול להתאים לך כמו כפפה ליד.

כרטיס ביקור דיגיטלי

כרטיס ביקור דיגיטלי הוא למעשה עמוד פשוט ב – HTML, PHP או ASP אשר מותאם בצורה מלאה לרזולוציות שונות (רספונסיבי) ומאפשר לך לשמור על השפה הגרפית של הבלוג.

הכרטיס מיועד לשליחה בהודעת SMS או WhatsApp ללקוחות, בני משפחה או חברים בצורה של לינק פשוט – כך שדרכי ההפצה שלו הם אלקטרוניים לחלוטין (בדיוק כמו כל לינק אחר).

כרטיס הביקור הדיגיטלי יכול להכיל את הפרטים הבאים:

  •  קישורים – הדבר הבסיסי ביותר, קישורים מסוגים שונים החל מקישור לבלוג ועד קישורים לפרופילים האישיים של הבלוגר או העמודים העסקיים של הבלוג ברשתות החברתיות המובילות (פייסבוק, טוויטר, YouTube, Instagram וכדומה).
  • פרטי יצירת קשר – כרטיס הביקור הדיגיטלי יכול לכלול פרטי יצירת קשר החל מטלפון או טופס יצירת קשר ועד לכתובת ואפשרויות ניווט למשרד (במידה ומדובר בבלוג עסקי).
  • עדכונים אחרונים מהבלוג – ניתן לשלב בכרטיס הביקור קישורים לפוסטים האחרונים בבלוג ובצורה זו להשתמש בו ככלי יעיל להפצת מסרים אחרונים מהבלוג.

בנוסף, ניתן לשלב בכרטיס מלל אישי, גלריות, וידאו או כל אלמנט אחר אשר יוכל לחשוף את מהות הבלוג והנושאים שלו לקהל הרחב.

לסיכום, רוב הבלוגרים לא משקיעים בעיצוב, הדפסה וחלוקה של כרטיסי ביקור מנייר בכנסים, פגישות אחד על אחד או קבוצות שונות – אך אלא שעושים זאת, בולטים מעל כל השאר. כרטיס ביקור דיגיטלי מאפשר לך להשיג את אותו יתרון מיתוגי, במינימום זמן והשקעה כספית.

מאגרי תמונות לבלוגים ברשת

מאגרי תמונות לבלוגים ברשת

מחפש תמונות יפות לבלוג, לקמפיין או לפוסט החדש שלך? –לא משנה אם אתה מנהל בלוג, מקדם או משווק בקמפיינים בפייסבוק, מאגרי התמונות הם כלי חובה בארסנל הכלים שלך.

במאמר זה אסקור מספר מאגרי תמונות שיכולים לעזור לך באיתור תמונות כמעט על כל נושא שבעולם.

מאגרי תמונות לבלוגים ברשת

לשמחתנו, ניתן למצוא היום לא מעט מאגרי תמונות מקצועיים אשר מאפשרים לשתף וליצור יצירות מן התמונות בחינם או לאחר תשלום סמלי של 1$-2$ לכל תמונה.

מאגרי תמונות לבלוגים ברשת

הנה כמה מאגרים שווים שיכולים לשמש אותך במהלך כתיבת בלוג אישי או מסחרי:

  •  LibreShot – מאגר התמונות של LibreShot מנוהל ופותח על ידי מרטין וורל, צלם מקצועי אשר החליט לשתף את עבודותיו עם קהילת האינטרנט. ב – LibreShot אפשר למצוא אינספור תמונות אותנטיות בחינם, שניתן לשלב בעמודי הבלוג או האתר שלך.
  • Foter – המאגר של Foter הוא מאגר חינמי אשר מאפשר לך לבצע חיפוש ממוקד ביותר מ– 335 מיליון תמונות ברחבי הרשת. האתר כולל אינספור תמונות בתחומים שונים החל מבעלי חיים ועד טכנולוגיה ועסקים.
  • Pikiwiki – פיקיוויקי הוא מאגר תמונות שיתופי בסגנון של וויקיפדיה. המאגר כולל אינספור צילומים ותמונות הקשורות להווי הישראלי בעבר ובהווה. כדאי לשים לב שרוב התמונות בפיקיוויקי דורשות ייחוס ופרסום של הצלם בעמוד הבלוג/האתר.

חשוב לציין שכל אחד מהמאגרי התמונות הנ"ל, יכולים לשמש אותך גם בדרכים אחרות, למשל אם מצאת תמונה מיוחדת מאוד, ניתן לא רק להשתמש בה באתר אלא גם לבצע הדפסה על קנבס ולתלות אותה בחדר השינה או בסלון הבית שלך.

לסיכום, חשוב מאוד להקפיד על רישיון השימוש בתמונה, כך שלא תהיה חשוף לתביעת זכויות יוצרים של עד 100,000 ₪ לכל תמונה בודדת אשר הועתקה על ידך. כיום, ישנם לא מעט עורכי דין בתחום אשר מחפשים הפרות זכויות יוצרים באמצעות כלים פשוטים או מתקדמים לאיתור הפרות ברשת.

חיפוש קצרצר בכל אחד ממאגרי התמונות הנ"ל, יאפשר לך למצוא לא מעט תמונות ברשת האינטרנט לשימוש חופשי או בתשלום עבור הבלוג שלך.

בחירת חברת אחסון אתרים

בחירת חברת אחסון אתרים – מה הקריטריונים העיקריים?

באתר Weblogs, ניתן למצוא מספר המלצות על חברות אחסון אתרים מובילות בעולם מתוך אלפי חברות אחסון אתרים אשר פועלות ברמה מקומית או גלובלית.

במאמר זה, נסקור את הקריטריונים העיקריים בעת בחירת חברת אחסון לבלוג, לאתר תדמית או לחנות וירטואלית.

קריטריונים לבחירת חברת אחסון אתרים

שוק האחסון הוא עצום וחיפוש קצר בגוגל יכול לחשוף בפנינו, מאות ואלפי חברות אחסון שונות אשר מציעות מגוון רחב של שירותים לבעלי אתרים פרטיים או לבעלי אתרים עסקיים.

ההמלצה שלי היא להצמד לחברות המובילות, המוכרות והאמינות ביותר אשר מעניקות שירותי אחסון ברמה גלובלית כבר יותר מעשור. חברות כמו IPage, Bluehost ו – Hostgator יכולות להעניק לך שירותי אחסון מתקדמים, חזקים ויציבים בעלויות נוחות החל מ – 1.99$ לחודש.

בחירת חברת אחסון אתרים

כאשר אנו באים לבחור חברת אחסון אתרים, מומלץ לבדוק את הפרמטרים הבאים:

  1. נפח אחסון – אחד הפרמטרים החשובים ביותר בכל חבילת אחסון הוא שטח או נפח האחסון שמוקצה ללקוח. להבדיל מחברות ישראליות, ספקים בינלאומיים לא מגבילים בשטח האחסון (כל עוד מדובר בשימוש הוגן).
  2. תעבורה – עוד פרמטר חשוב הוא עבור התעבורה (רוחב פס) שהאתר צורך מול כמות התעבורה שמוקצת ללקוח. שוב, ברוב החברות הבינלאומיות, אין הגבלה על רוחב הפס בחבילה בשימוש הוגן.
  3. זמינות שרתים (Uptime) – אתר שחווה נפילות שרת רבות יכול לאבד לקוחות, להינזק מבחינת מיקום האתר בגוגל ובשורה התחתונה להפסיד כסף או גולשים רבים. חברות אחסון אתרים מובילות מתחייבות לזמינות של 99% במינימום ובמידה וישנה נפילת שרת כלשהי (דבר שיכול להתרחש בכל חברה), ישנו פיצוי כספי.
  4. מיקום השרת – מיקום השרת משפיע בצורה ישירה על מהירות האתר. באופן כללי, אתרים שמאוחסנים בישראל יהיו מהירים יותר מאתרים אשר מאוחסנים בחו"ל. ניתן לספק את ביצועי האתר בחו"ל, על ידי שימוש בתוספי מהירות בוורדפרס (WordPress).
  5. אבטחה – עבור חנויות וירטואליות או אתרים אשר מעבירים מידע רגיש, נושא אבטחת השרת הוא קריטי לעסקים. חשוב ליישם תעודת אבטחה (SSL) אשר מצפינה את המידע שעובר בין דפדפן הגולש לשרת האחסון.
  6. פאנל ניהול – פאנל הניהול בחברת האחסון מאפשר לך לבצע פעולות שונות בכוחות עצמך. כיום, ניתן למצוא מגוון רחב של פאנלים מ – cPanel או DirectAdmin ועד פאנלים יחודיים אשר פותחו על ידי חברה בודד. ההמלצה שלי היא לבחור בחברת אחסון אשר מציעה פאנל ניהול סטנדרטי כמו cPanel, אשר יאפשר לך לנהל ולקבל תמיכה עתידית בצורה קלה יותר.

לסיכום, בחירת חברת אחסון אתרים היא החלטה קריטית להצלחת האתר שלך. בחירה בחברה חובבנית תגרום לנפילות אתר רבות ובריחה של קהל הלקוחות – לעומת זאת, בחירה בחברת אחסון טובה, תאפשר לך לקבל שקט נפשי וידיעה שיש על מי לסמוך.

המאמר נכתב על ידי PCTIP טכנאי מחשבים בחיפה אשר מעניק שירותי אחסון לעסקים בישראל על גבי שרתים וירטואליים (VPS) יציבים, חזקים ואמינים. כמו כן, החברה מעניקה שירותי תחזוקה למחשבים, הקמת רשתות תשורת ומחשבים ושירותי התקנת מצלמות אבטחה בחיפה והסביבה הקרובה.

איך לבחור דומיין לבלוג ?

תהליך בחירת דומיין לבלוג החדש שלך הוא אחד הנושאים שכדאי לחשוב עליהם טוב לפני שמתחילים לכתוב את הבלוג משום שלאחר מכן, שינוי כתובת הדומיין ומיתוג מחדש של האתר יכולה להפוך את התהליך למורכב, מסורבל ולעיתים קרובות לא כדאי.

כתובת הדומיין שלך היא הזהות שלך או של הבלוג שלך באינטרנט ולכן אתה רוצה לאתר דומיין שמתאר אותך או את תחום עיסוק הבלוג בצורה הטובה ביותר. אם אתה מחפש דומיין תוכל להשתמש במנוע חיפוש הדומיינים שפיתחנו ב – Weblogs:

[wpdomainchecker]

7 טיפים למציאת דומיין לבלוג

במאמר זה תוכל לקרוא 7 טיפים שיעזור לך למצוא דומיין טוב לבלוג החדש שלך:

  • נוחות הקלדת הדומיין – חשוב לאתר דומיין אשר קהל היעד יוכל להקליד אותו בצורה נוחה, פשוטה וקלה. לדוגמא, הרבה בלוגרים משתמשים באות U ובמילה You – יכול להיות שזה הופך את הדומיין ליצירתי מאוד, אך כמובן שזה הופך אותו גם לבלתי מובן 🙂
  • אורך הדומיין – מומלץ לקנות דומיין קצר עד כמה שניתן (ולפעמים באמת לא ניתן..). דומיין ארוך יגרום לכך שהרבה גולשים יטעו בהקלדה או בהבנה שלו.
  • ביטויי מפתח בדומיין – לעיתים, ניתן להציב בדומיין את הנושא המרכזי של הבלוג או ביטוי מפתח שמייצג אותו. למשל, דומיין כמו Photoblog.co.il או Makeupblog.co.il – ברור לחלוטין, שהדומיין הראשון עוסק בצילום והדומיין השני עוסק במוצרי איפור ואופנה.
  • לוקאליות הדומיין – אם האתר או הבלוג שאתה רוצה להקים מתייחס למיקום ספציפי, ניתן לשקול ולהשתמש במיקום בתוך שם הדומיין. בשנים האחרונות, קידום אתרים לוקאלי משתלט על תוצאות החיפוש בגוגל ושימוש במיקום בתוך כתובת הדומיין יכול לתת לאתר או לבלוג שלך יתרון משמעותי על פני האתרים האחרים. למשל, אם הבלוג מיועד לתושבי תל אביב, תוכל להוסיף את הביטוי TLV או Telaviv לכתובת הדומיין שלך.

    בחירת דומיין לבלוג

  • סיומת הדומיין – לעיתים קרובות, דומיינים בסיומת COM יהיו פנויים בסיומת NET, INFO, ORG, ME וכדומה. אם הדומיין לא פנוי בסיומת מסויימת, תוכל תמיד לרכוש אותו בסיומת מקבילה וליצור עליו את האתר או הבלוג שלך.
  • מספרים ומקפים בדומיין – למרות שדומיין תקני יכול להכיל מספרים או מקפים בתוכו, מומלץ להימנע מהשימוש בהם. שימוש במספרים בשם הדומיין יכול לבלבל את הגולש בעת הקלדת הדומיין – האם התכוונת למספר 2 או לביטוי Two?
  • סימני מסחר – מומלץ לבדוק כי הדומיין שבחרת אינו מהווה סימן מסחרי של חברה כלשהי. במקרה הטוב, דומיינים אשר מכילים סימנים מסחרים ילקחו ממך לאחר תלונה לארגון ICANN ובמקרה הרע, יערבו אותך בתביעה משפטית יקרה, מורכבת וארוכה.

לסיכום, שווה להשקיע קצת זמן בחיפוש אחר דומיין מתאים, זכיר וקל לאיות – בסופו של דבר, הדומיין ייצג אותך ושווה לך לבחור בדומיין שתהיה שלם איתו לחלוטין.

בנוסף, אני חושב שאם אתה מצליח לאתר דומיין טוב, קנה אותו במיידי. אם תמתין יותר מידי, אדם או חברה אחרת יכולה לקנות את הדומיין במקומך ואז לא תוכל להשיג אותו. לצערי, זה קרה לי כבר מספר פעמים בחיים 🙂

Powered by WordPress & Theme by Anders Norén