המטרה של כל עסק היא להביא לקוחות חדשים ולהגדיל את הפעילות העסקית, המכירות והרווחים. התחרות היום בכל תחום עסקי היא רבה ויש מאבק של ממש על כל לקוח חדש. בין כל ערוצי השיווק הקיימים, האמצעי שהפך ליעיל ביותר בעשור האחרון למשיכת לקוחות חדשים, הוא שיווק ופרסום ברשתות חברתיות.

כל בעל עסק מחפש איך למשוך לקוחות חדשים לעסק שלו. יש ערוצי שיווק רבים שאפשריים היום כמעט לכל בעל עסק ונוכל לציין לדוגמא את הטלוויזיה, רדיו, עיתונים, מקומונים, שלטי חוצות, פליירים וכן הלאה.

מעל כל אלה בולט לאחרונה ערוץ השיווק ברשתות חברתיות דוגמת אינסטגרם או פייסבוק. כמעט כולם נמצאים ברשתות הללו, חלק נמצאים בכל רשת חברתית פופולארית וחלק ברשת מובילה דוגמת פייסבוק או אינסטגרם. בשורה התחתונה כולם ברשתות הללו ושם גם נמצא הקהל של העסק שלך.

שיווק ברשתות חברתיות

מדוע כדאי לבחור בשיווק ברשתות חברתיות?

שיווק ברשתות חברתיות הוא אמצעי יעיל וזול יחסית למשיכה של לקוחות חדשים לעסקים. מעבר לעובדה שכולם שם, יש כמה יתרונות לפרסום או שיווק בפייסבוק, אינסטרגם וכדומה. בין היתרונות העיקריים ניתן למנות:

  • פילוח קהל ממוקד – היתרון הגדול של רשתות חברתיות הוא המידע העצום שיש להן על החברים שרשומים בהן. במרבית המקרים המידע יורד לפרטי פרטים ובדרך זו אפשר לדעת את המין, הגיל, התחביבים, תחומי העניין, מקום המגורים, המצב המשפחתי וכן הלאה פרטים שימושיים מאוד בכל קמפיין שיווק. כאשר מעלים קמפיין כזה בפייסבוק, אפשר לפלח את הקהל שהכי מתאים עבורכם ולכן לא תפנו לקהל שאיננו רלוונטי עבורכם. לדוגמא תוכלו לבחור עבור גן ילדים בקריית מוצקין קהל שמפולח לפי: תושבי קריית מוצקין, הורים לילדים בגיל 1-5, שהתעניינו לאחרונה בגני ילדים או מוצרים לילדים…
    אין פילוח מדויק מזה כדי לפנות ישירות לקהל היעד שהכי רלוונטי עבורכם.
  • פרסום בעלות נמוכה – האפשרות של פילוח מדויק מאפשרת גם להצליח בתקציב פרסום קטן יחסית. מכיוון שמראש אתם לא מכוונים את הפרסום שלכם מהדוגמא הקודמת לכל תושבי הקריות אלא רק לאלו שמקריית מוצקין וגם אותם אתם מצמצמים למי שהם הורים לילדים קטנים, אתם כבר לא זקוקים לתקציבי ענק לפרסום אלא יכולים בהשקעה של 200-500 ₪ בלבד להגיע לחשיפה גבוהה לקהל הנבחר הזה. כמו כן אפשר כמובן בכל רגע נתון להעלות את תקציב הפרסום או לעצור אותו במידת הצורך "על המקום". אין את היכולות הללו לפרסום בעיתונים או ברדיו וכדומה. שם הפרסום כללי והתקציב משולם מראש בסכום שנקבע.
  • מערכות ניטור ובקרה – כלי חשו בנוסף שיש לשיווק ברשתות חברתיות הוא האפשרות לקבל נתונים סטטיסטיים בזמן אמת על מסע השיווק שלכם. תוכלו לראות איזה פרסום מצליח יותר ואיזה לא, האם הפרסום שלכם הגיע לקהל היעד ו/או האם קיבלתם מספיק לידים או עסקאות בזוכת כך, ואם לא, תמיד אפשרי לעצור או לנסות ולשפר בזמן אמת. גם את זה אין בשום אמצעי שיווק אחר.

לסיכום, פרסום ממומן באינסטגרם או פייסבוק הוא מדויק, זול יחסית ועם מידע שיווקי רב ערך שתקבלו בזמן אמת. זו הסיבה שכולם מפרסמים בערוצים הללו ומעדיפים אותם על פני כל חלופה אחרת כיום.

המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Viral Marketing אשר מעניקה פתרונות שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים וגדולים ברשתות החברתיות הגדולות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק ואחרות).