הבלוגים קיימים מראשית ימי האינטרנט והם היום פעילים יותר מאי פעם בעבר. יש בלוגרים לנושאים שונים כגון פנאי ובילוי, תיירות, מסעדות ודוכני מזון, ספורט, אופנה ואחרים. קידום של בלוג וחשיפה שלו לקהל עוקבים גדול יותר אפשרי בכמה אופנים, כאשר פרסום כתבות במקומונים הוא אחד הפופולאריים שבהם בעת האחרונה.

יש לכם כשרון כתיבה ואתם רוצים להעביר את הדעות שלכם לכמה שיותר אנשים אחרים. אחת הדרכים הוותיקות והאפקטיביות ביותר היא לעשות זאת באמצעות בלוג.

יש בלוגרים בקשת רחבה מאוד של תחומים: מזון ומשקה, פנאי ובילוי, ספורט, בריאות, אורח חיים, מוטיבציה, תיירות ועוד. בד"כ בלוגרים מתמקדים בנישה שהכי קרובה אליהם ומעלים לרשת האינטרנט את הדעות, ביקורות או המלצות שלהם.

יש מי שעושים זאת בתור תחביב ויש מי שבוחרים לנהל בלוג גם למטרות פרנסה. אפשר להרוויח מפרסום תוכן בבלוגים באמצעות פרסומות, חסויות או תכניות שותפים שונות. כל אחד יכול למצוא את הערוץ המשתלם עבורו.

על מנת שתוכלו להרוויח מהבלוג שלכם או לכל הפחות לצבור קהל עוקבים הולך וגד, עליכם להשקיע בפרסום של הבלוג. יש כמה אפשרויות לפרסם בלוג אך בשנים האחרונות יש מגמה ברורה של פרסום כתבות במקומונים כדי להרוויח מבקרים חדשים לבלוגים.

דוגמא למספר מקומונים ברשת האינטרנט שכדאי לפרסם בהם בלוגים:

אתרי מקומונים במרכז

אתרי מקומונים בצפון

אתרי מקומונים בדרום

איך פרסום במקומונים ימשוך גולשים חדשים לבלוג שלכם?

איך פרסום במקומונים ימשוך גולשים חדשים לבלוג שלכם?

פרסום של בלוג במקומונים ברשת האינטרנט הוא לא פרסום של מודעה מעוצבת שסביר להניח ולא ממש תעזור לכם אלא פרסום של כתבה רלוונטית לבלוג שלכם, כזאת שתעורר עניין וסקרנות של הגולשים באותו מקומון, גם לעבור לביקור בבלוג שלכם. משם זה כבר תלוי בכם.

יש כמה יתרונות של פרסום כתבה במקומון כדי למשוך גולשים לבלוג:

  • חשיפה גדולה – יש מקומונים עם עשרות אלפי גולשים שונים מדי חודש. זאת פלטפורמה של חשיפה גבוהה ואם משלבים כתבות במספר מקומונים, כמובן שמגיעים לחשיפה של מאות אלפי גולשים.
  • רלוונטיות גבוהה – על מנת שתמשכו קהל רלוונטי לבלוג שלכם כדאי מאוד לפרסם כתבה במקומון במדור שמתאים לכך. דוגמא כזאת היא ראיון של בלוגרית הכותבת על סטיילינג ועיצוב פנים במדור עיצוב פנים או אפילו מדור נדל"ן. כאשר יש קשר בין המדור בו מפרסמים במקומון ובין נושא הבלוג – התוצאות מעולות.
  • תוכן בעל ערך – גולשים מחפשים עניין ותוכן עם ערך ברשת האינטרנט, על כן ראיון עם בלוגר או פרסום כתבה על הבלוג שלו ולמה הוא שווה ביקור, יכול לסקרן לא מעט גולשים להקליק ולעבור לביקור בבלוג.

איך מקבלים שטח פרסום במקומון?

יש 2 דרכים לקבל שטח פרסום לבלוג שלכם במקומון:

  • בחינם – האפשרות הזאת טובה אם המקומון מחפש תוכן מקורי ומעניין ואתם יכולים להציע לו את זה. בד"כ המקומונים הללו פחות זקוקים לכך כיום ומחזיקים צוות כותבים שעושה זאת. אבל אפשר לנסות כמובן.
  • בתשלום – השיטה שעובדת היא לשלם עבור כתבה במקומון או ראיון עם בעל הבלוג. התשלום מבטיח לכם הופעה בדיוק במדור שאתם רוצים ועם תוכן שתאם מעבירים למקומון בדיוק כמו שאתם רוצים שיופיע.

חשוב לציין שיתרון משמעותי של פרסום בלוגים במקומונים הוא שהקישור שתקבלו מהמקומון אל הבלוג שלכם יהיה בעל ערך גם עבור מנוע החיפוש גוגל ולכן כמה כתבות כאלו יכולות לקדם אתכם משמעותית גם במיקומים של מנוע החיפוש.